Anotace:
Tento komplexní kompetenční projekt je určen k ověření úrovně aspektu kompetence pracovní (dodržování vymezených pravidel a ověřených pracovních postupů) prostřednictvím realizace zadaného pracovního postupu. Žáci sledují dané instrukce vedoucí k přípravě roztoku, jehož pH následně určí. Látky, se kterými žáci pracují, jsou běžně používané v kuchyni, což celé aktivitě dodává praktický charakter. Součástí je i zapisování do „laboratorního deníku“ jako nedílná součást vědecké práce.
Žák prostřednictvím tohoto projektu získá zpětnou vazbu ke své schopnosti sledovat daný postup práce, ověří si rovněž své porozumění smyslu základních laboratorních operací. Učitel mimo již uvedené získá informaci o úrovni žáků v dané oblasti, na jejímž základě pak může vybírat složitější laboratorní úlohy. Zjistí i stav schopnosti žáků zaznamenávat pozorování a závěry z vlastní činnosti včetně porozumění smyslu prováděných aktivit coby jednoho z výstupů celé laboratorní práce.
Předmět
Člověk a příroda
(Chemie)
Věk – cílová skupina
8. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence pracovní
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace