Anotace:
Hodnoticí aktivita je zaměřena na třídění objektů do skupin a tvorbu diagramů. Žáci podle zadaných pravidel ve dvojici navrhnou vlastní způsob třídění psacích potřeb ze svých penálů a následně vlastní způsob třídění kuchyňského náčiní. Způsoby třídění a vzniklé skupiny znázorní pomocí diagramu. Své návrhy zdůvodní, resp. vysvětlí pravidla, podle kterých objekty třídili, i znaky, které odlišují jednotlivé skupiny psacích potřeb / kuchyňského náčiní. V průběhu řešení zadané úlohy žáci dodržují zadané pracovní postupy, vyhledávají shodné vlastnosti, třídí podle nich objekty do skupin. Aktivita může být v rámci hodin biologie následně dána do souvislosti s tříděním a klasifikací organismů. Hodnocena je část kompetence pracovní, žák dodržuje ověřené pracovní postupy, případně tyto postupy zdokonaluje.
Předmět
Člověk a příroda
(Přírodopis)
Věk – cílová skupina
6. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence pracovní
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace