Islám ve škole nechceme

Anotace:

Žáci pracují s modelovou situací spolužačky, která je muslimského vyznání a spolužáci si stěžují na praktikování její náboženské víry. Zohledňují perspektivy různých aktérů, využívají znalost právních a společenských norem pro identifikování předsudků. Navrhují způsob, jak konfliktní situaci vyřešit.

Zpracování aktivity i formulace v úkolech se opírají o právní analýzu sporu somálské muslimky Ahmednuur Ayan Jamaal se školou v Praze 10 kvůli zákazu nošení pokrývky hlavy z roku 2019 na webu Česká justice.cz.
 

Předmět

Člověk a společnost
(Výchova k občanství)

Věk – cílová skupina

8.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence občanská

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace