Anotace:
Žáci pracují s modelovou situací spolužačky, která je muslimského vyznání a spolužáci si stěžují na praktikování její náboženské víry. Zohledňují perspektivy různých aktérů, využívají znalost právních a společenských norem pro identifikování předsudků. Navrhují způsob, jak konfliktní situaci vyřešit.
Zpracování aktivity i formulace v úkolech se opírají o právní analýzu sporu somálské muslimky Ahmednuur Ayan Jamaal se školou v Praze 10 kvůli zákazu nošení pokrývky hlavy z roku 2019 na webu Česká justice.cz.
Předmět
Člověk a společnost
(Výchova k občanství)
Věk – cílová skupina
8.–9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence občanská
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace