Vision board – mapa snů – profese

Anotace:
Hodnoticí aktivita se zaměřuje na osobnost žáka a volbu profese. Někdy mají žáci zkreslené informace o jejich oblíbené profesi a mohou vidět jen to pěkné. Nemusí se jednat jen o běžné profese, ale i profese současného dění. Lze tak potom porovnat hráče esportu i profesionálního sportovce. Nechce to vidět jen možný výdělek a pozitivita, ale i náročnost týkající se například tréninku či u jiných profesí délky potřebného studia. Nesmí se opomenout ani soukromá kadeřnice, kde budou vyšší počáteční náklady. Cílem je, aby žáci představili svoji vybranou profesi, naučili se prezentovat a diskutovat. Budou se tak muset nad tím zamyslet, a třeba je vaše otázky či otázky spolužáků nasměrují jiným směrem.
 

Předmět

Člověk a svět práce

Věk – cílová skupina

8.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence pracovní

Časová dotace
(rozsah výuky)

4 vyučovací hodiny

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace