Měřím bez metru

Anotace:
Tato aktivita kratšího rozsahu se zaměřuje na schopnost úsudku a odhadu především při měření věcí. Nejčastěji zjišťovanou hodnotou tak je délka či hmotnost. Při práci s materiály je odhad například délky velmi vhodný. Krátké úkoly slouží k tomu, aby byl žák schopen změřit a odhadnout délku či hmotnost předmětu i bez měřicích pomůcek. Žák by si tak měl poradit s těmito problémy. V praxi to využijeme často při výběru vhodného materiálu ze skladu. Ten však vždy ale pro finální práci přeměříme. Ze skladu si však neodnášíme krátká prkna, ale dostatečně dlouhá pro zpracování.
 

Předmět

Člověk a svět práce

Věk – cílová skupina

6.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k řešení problému

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace