Anotace:
Hodnoticí aktivita Argumentace ověřuje, nakolik jsou žáci zdatní v argumentaci – zda se dokážou vyvarovat nejčastějších argumentačních faulů, s nimiž se běžně setkávají v médiích, a zda vůbec rozpoznají chybný argument v cizím projevu. V následujících cvičeních se žáci vcítí do situací, které by měly být jejich věku blízké, a právě v nich se budou pokoušet obhájit svůj názor. K rozpoznávání argumentačních faulů potom poslouží autentické výpovědi žáků 8. a 9. tříd. Přestože jde o aktivity zaměřené na ověřování, nikoli trénink argumentačních schopností, je vhodné je uzavřít společnou reflexí.
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
Věk – cílová skupina
8. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
30 minut
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace