Anotace:
Hodnoticí aktivita Argumentační faul zjišťuje, zda jsou žáci schopni odhalit a relevantně vyhodnotit komunikační triky, které mají za cíl přesvědčit čtenáře (či posluchače) o nějaké skutečnosti bez ohledu na pravdivost předávaných důkazů, zdůvodnění a interpretací.
Hodnoticí aktivita by měla navazovat na souvislou práci v hodinách jazykového vyučování, kde se žáci s fenomény argumentačního faulování a manipulace už seznámili, a umí je tedy rozpoznávat, rozumět jejich funkci, cíli i záměru a hlavně by se měli takovým klamům umět bránit.
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
Věk – cílová skupina
2. ročník SŠ
Hodnocené klíčové kompetence
kompetence k učení
kompetence k řešení problému
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace