Argumentační faul

Anotace:
Hodnoticí aktivita Argumentační faul zjišťuje, zda jsou žáci schopni odhalit a relevantně vyhodnotit komunikační triky, které mají za cíl přesvědčit čtenáře (či posluchače) o nějaké skutečnosti bez ohledu na pravdivost předávaných důkazů, zdůvodnění a interpretací.

Hodnoticí aktivita by měla navazovat na souvislou práci v hodinách jazykového vyučování, kde se žáci s fenomény argumentačního faulování a manipulace už seznámili, a umí je tedy rozpoznávat, rozumět jejich funkci, cíli i záměru a hlavně by se měli takovým klamům umět bránit.
 

Předmět

Jazyk a jazyková komunikace

Věk – cílová skupina

2. ročník SŠ

Hodnocené klíčové kompetence

kompetence k učení
kompetence k řešení problému
kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace