Jedno slovo není vždy to samé

Anotace:
Hodnoticí aktivita Jedno slovo není vždy to samé ověřuje, zda děti rozumí informacím obsaženým v textu založeném na obrazové informaci (kreslený vtip) a zda dokážou situaci verbalizovat, tj. zda si uvědomují funkci záměny významu mnohoznačných slov a komunikační záměr autora nelineárního textu v konkrétní komunikační situaci. Zároveň pomáháme žákům uvědomit si, že jim funkční práce s jazykovými prostředky umožňuje splňovat různé komunikační záměry a může například také být zdrojem jazykové komiky – děti s tímto postupem pracují často na různých sociálních sítích (např. snapchat). Jazyková komika navozená záměnou významů mnohoznačných slov v situačním kontextu je typickým prostředkem, který se k tomu využívá.
 

Předmět

Jazyk a jazyková komunikace

Věk – cílová skupina

6. ročník ZŠ

Hodnocené klíčové kompetence

kompetence k řešení problému
kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace