Anotace:
Hodnoticí aktivita Napiš pohlednici ověřuje, do jaké míry zvládají žáci reprodukovat obsah konkrétního sdělení založeného na vizualizaci. Reprodukci (v tomto případě napsání pohlednice nebo třeba e-mailu apod.) předchází fáze porozumění nelineárnímu textu a následně správné zpracování informací. Součástí ověřování je rovněž (a nebo především) dovednost napsat adresu, dále funkčně zapracovat základní náležitosti dopisu (tj. oslovení, účel sdělení, sdělení a pozdrav s rozloučením) a dovednost produkovat text s ohledem na konkrétního adresáta. Formu pohlednice volíme pro ověřování u mladších žáků, kde zároveň sledujeme dovednost napsat adresu, u starších žáků spíše volíme „modernější“ formy, např. psaní e-mailů, které žáci odešlou na e-mailovou adresu učitele, nebo lze pracovat v programech na tvorbu on-line pohlednic.
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
Věk – cílová skupina
3. ročník ZŠ
Hodnocené klíčové kompetence
kompetence k řešení problému
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
25 minut
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace