Učíme se z textu

Anotace:
Hodnoticí aktivita Učíme se z textu ověřuje, do jaké míry jsou vaši žáci schopni efektivně využívat čtenářské strategie při práci s náročnějším textem a samostatně uvažovat o svém učení. V následující hodnoticí aktivitě si žáci vyzkouší metodu skimming (rychlé seznámení s obsahem textu), scanning (rychlé vyhledání jednoduché informace), zachycení osnovy textu či pořízení tvůrčích a funkčních výpisků. V posledním úkolu budou uvažovat o tom, které další metody učení z textu znají, a sami zhodnotí, v čem spočívají jejich výhody a nevýhody. Vybraný text (ze středoškolské učebnice geografie) je sice trochu náročnější, ale věříme, že tím spíše se projeví, zda jsou žáci schopni odnést si z textu klíčové informace, nebo s tím mají problémy. Tento trénink jistě žáci ocení nejen při studiu na střední škole.
 

Předmět

Jazyk a jazyková komunikace

Věk – cílová skupina

9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k učení

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace