Anotace:
Žák má k dispozici kartičky s číslicemi 0–9, ze kterých sestavuje víceciferná čísla a s nimi operuje na základě zadaných problémových úloh. Úkolem žáka je sledovat, jak se mění vlastnosti čísel vzhledem k dané početní operaci a změně číslice na pozici vybraného řádu. Žák hledá vhodný postup, jak se dobrat ke správnému výsledku, také formuluje závěry svého zjištění a hodnotí zvolený postup řešení.
Vzhledem ke kompetenci k řešení problémů jsou žáci hodnoceni podle toho, jak dokážou využívat zkušenosti a poznatky z řešení jednodušších úloh při řešení složitějších úloh, zda dokážou po seznámení s textem úlohy provést odhad, nakolik budou schopni danou úlohu vyřešit, a jak jsou schopni naplánovat postup řešení. Zároveň se hodnocení soustředí i na potřebu dopomoci, zda žák zvládá samostatnou práci, nebo potřebuje nápovědu a je schopen pracovat s dopomocí.
Předmět
Matematika a její aplikace
Věk – cílová skupina
4.–5. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k řešení problému
Časová dotace
(rozsah výuky)
1–2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace