Test s tahákem

Anotace:
Předložený komplexní kompetenční projekt je zaměřen na zjištění dosažené úrovně klíčové kompetence k učení, konkrétně aspektu sebereflexe procesu učení a jeho výsledků. Úkolem žáků je v první fázi samostatně si připravit výpisky k tématu, které zatím nebylo (a před psaním následného testu ani nebude) ve výuce probíráno. Tyto výpisky (jedná se v podstatě o „legální tahák“) mohou žáci následně používat jako jedinou pomůcku při psaní ověřovacího testu. Tento test by měl být zařazen s časovým odstupem, např. dvou týdnů. Poté, co se žáci dozvědí míru své úspěšnosti v testu, provedou sebereflexi. Následně proběhne vrstevnické hodnocení formou vzájemného hodnocení kvality vytvořených „taháků“ žáky mezi sebou a hodnocení učitelem.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Zeměpis)

Věk – cílová skupina

6.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k učení

Časová dotace
(rozsah výuky)

2 vyučovací hodiny

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace