Anotace:
Předložený komplexní kompetenční projekt je zaměřen na zjištění dosažené úrovně klíčové kompetence k učení, konkrétně aspektu sebereflexe procesu učení a jeho výsledků. Úkolem žáků je v první fázi samostatně si připravit výpisky k tématu, které zatím nebylo (a před psaním následného testu ani nebude) ve výuce probíráno. Tyto výpisky (jedná se v podstatě o „legální tahák“) mohou žáci následně používat jako jedinou pomůcku při psaní ověřovacího testu. Tento test by měl být zařazen s časovým odstupem, např. dvou týdnů. Poté, co se žáci dozvědí míru své úspěšnosti v testu, provedou sebereflexi. Následně proběhne vrstevnické hodnocení formou vzájemného hodnocení kvality vytvořených „taháků“ žáky mezi sebou a hodnocení učitelem.
Předmět
Člověk a příroda
(Zeměpis)
Věk – cílová skupina
6.–9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace