Odkud čerpat fyzikální informace a odkud raději ne

Anotace:
Hodnoticí aktivita se týká kompetence komunikační, zejména rozlišování informační hodnoty různých webových stránek, a obsahově spadá do fyziky (byť souvislost s fyzikou zde není podstatná). Podstatou hodnoticí aktivity je analýza čtyř webových stránek, u kterých má žák rozhodnout, zda je doporučuje k opakovanému získávání spolehlivých fyzikálních informací, nebo ne. Z hlediska metod výuky se jedná zejména o práci s textem. Součástí hodnoticí aktivity je jednak sebehodnocení žáka, jednak učitelovo hodnocení, zda žák dokáže provést rozhodnutí o (ne)doporučení webových stránek. Hodnoceno je nejen celkové rozhodnutí, ale také dovednost uvést konkrétní argumenty.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Fyzika)

Věk – cílová skupina

8. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace