Tvorba grafů

Anotace:

Cílem aktivity je zjistit, jakou úroveň vykazuje žák při tvoření grafů. Zkoumáme, jak se dokáže vyjádřit a tvořivě reagovat v prostředí grafů. Ty jsou specifickým komunikačním prostředkem, který nejen matematika využívá při interpretaci dat či závislostí.

Projekt se skládá ze dvou pracovních listů. Všichni zkoumaní žáci vypracují pracovní list číslo jedna. V něm dodělávají grafy dle připravených šablon. Pracovní list číslo dva je postaven na volné tvorbě a umožňuje zařadit žáka, který úspěšně zvládl pracovní list číslo jedna, do vyšší úrovně. Učitel hodnotí (pokud nechce jinak) tento list pouze u úspěšných řešitelů prvního pracovního listu.
 

Předmět

Matematika a její aplikace

Věk – cílová skupina

6.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace