Anotace:
Žák má k dispozici lístečky, na které zapisuje podle pokynů v zadání číslice 0–9. Z nich pak sestavuje početní úlohy na dělení dvojciferného čísla jednociferným podle zadaných podmínek. Úkolem žáka je sledovat vlastnosti operace dělení se zbytkem v závislosti na změně dělence, dělitele, neúplného podílu či zbytku po dělení. Žák hledá vhodný postup, jak se dobrat ke správnému výsledku.
Vzhledem ke kompetenci k učení jsou žáci hodnoceni podle toho, nakolik dokážou využívat zkušenosti a poznatky z řešení jednodušších úloh při řešení složitějších úloh. Zároveň se hodnocení soustředí i na potřebu dopomoci, zda žák zvládá pracovat samostatně, nebo pozná, že pro práci potřebuje nápovědu a je schopen pracovat s dopomocí. V rámci projektu žák posuzuje své případné pokroky v učení (nácvik dovedností i pochopení hlubších zákonitostí) a hodnotí zvolený postup řešení. Projekt rozvíjí dovednost správně užívat základní terminologii a zápis dělení.
Předmět
Matematika a její aplikace
Věk – cílová skupina
4.–5. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace