Šestiúhelník

Anotace:

Žák má za úkol v relativně krátkém čase nastudovat informace ze studijního textu (jde o kombinovaný text s tabulkou, obrázkem a symboly) a poté získané poznatky uplatnit v pracovním listu. Po jeho vyhodnocení získává žák představu o svých schopnostech a rezervách (krátkodobého) procesu učení. Tato aktivita se zopakuje s druhým studijním textem a druhým pracovním listem. Opět následuje jeho vyhodnocení.

V první části jde o přípravné seznámení se s činností, která se nehodnotí. (Žák dostane text. Ten si přečte a snaží se zapamatovat maximum informací. Poté dostane pracovní list, který na základě získaných informací vyplňuje. Vyplněný pracovní list si žák po vyzvání učitelem s jeho pomocí opraví.) Ve druhé části je typ činnosti stejný. Žák dostane nový text. Opět několik minut studuje. Následuje vyplnění pracovního listu a následná společná oprava. Tato druhá část se již hodnotí. Aktivita končí žákovským sebehodnoticím dotazníkem, ve kterém by měl být žák schopen popsat své schopnosti rychle vyhledávat a třídit informace, analyzovat text a využít získané znalosti a také poznat, kdy potřebuje v dalším procesu využívání informací pomoci.

 

Předmět

Matematika a její aplikace

Věk – cílová skupina

6.–7. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k učení

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace