Zpočátku vize vznikala v hlavě ředitelky školy. Po intenzivní komunikaci delegovala pravomoce na jednotlivé zaměstnance a vytvořila pracovní tým (ředitelka školy, vedoucí provozní jednotky, metodička pro vzdělávání a výchovu a metodička pro organizaci provozu – příloha č. 3), pro který byla formulace vize osobní výzvou. Pracovní tým se často scházel a odpovídal si na otázky, co je pro školu důležité, kam chce MŠ směřovat, co je důležité pro děti, učitele, rodiče, pro ostatní partnery školy. Z této spolupráce vznikla vize „Budujeme školu, která připraví děti pro uplatnění se v běžném životě a do které děti i učitelé chodí rádi“, kterou pedagogická rada odsouhlasila. Postupně byly nastaveny strategické cíle, jež nastínily, kterým směrem se škola bude ubírat. Nastavením specifických cílů nastala vlastní realizace.
Při stanovení vize školy si ředitelka školy stanovila horizont pěti let, tedy období, ve kterém bude hledat spolu s učitelkami optimální cestu k dosažení cílů stanovených v ŠVP a naplnění vize. Změnou organizačního řádu chtěla ředitelka školy motivovat a zapojit všechny zaměstnance školy, aby měli chuť společně postupovat k naplnění vize a část z nich se podílela na řízení školy. Největší překážka se objevila v neznalosti RVP PV a používání nových výrazů (např. autoevaluace, evaluace školy, kurikulární dokument apod.). Na provozních poradách a pedagogických radách se zaměstnanci postupně s RVP PV seznamovali.
Vize byla promítnuta do strategických cílů v jednotlivých oblastech, které jsou určující pro směřování školy. Oblast výchovně-vzdělávací se zaměřením na projektové dny, na podporu dětí při plánování denního programu s využíváním prožitkového a situačního učení včetně experimentování, oblast financování školy s důrazem na zvyšování příjmů školy mimorozpočtovými zdroji a sponzorskými dary, oblast personální – rozvoj lidských zdrojů s důrazem na budování kvalitních mezilidských vztahů, vytváření optimálních podmínek pro všechny zaměstnance včetně podpory dalšího vzdělávání pedagogických i nepedagogických zaměstnanců. Oblast spolupráce a public relations se zaměřením na úzkou kooperaci s rodiči, prohlubování spolupráce se zřizovatelem, okolními MŠ, ZŠ a dalšími subjekty. Delegování pravomocí, konkrétní úkoly a výstupy se promítly do specifických cílů (např. vytvoření loga školy, zřízení webových stránek, změna organizační struktury zaměstnanců).
Naplňování vize MŠ se odráží ve třech rovinách: ve vztazích k dětem (přátelské nekonfliktní prostředí, naplňování potřeb, rovné příležitosti pro všechny děti), k pedagogům (otevřená komunikace, pozitivní klima, kooperace) a k zákonným zástupcům (podpora a doplnění rodinné výchovy, navázání na rodinné hodnoty a tradice). Vybudování odpovídajícího pracovního kolektivu v souladu s vizí školy trvalo ředitelce šest let. Každý nový uchazeč je s vizí seznámen. Dozví se, jak se odráží ve fungování MŠ (věkově heterogenní třídy se stálými skupinami dětí a stálými pedagogickými pracovníky, charakter spolupráce školy a rodičů dětí, způsob prezentace MŠ atd.).
Ředitelka školy se především snažila, aby vize byla pro zaměstnance motivující. Při intenzivním tvoření a aktualizacích jednotlivých školních, ale i třídních dokumentů během období 2013–2016 si učitelky začaly uvědomovat cíle a záměry, kterých chtějí ve výchovně-vzdělávací oblasti dosáhnout. Z původního kolektivu při nástupu ředitelky do funkce v roce 2009 zůstaly dvě učitelky.
Vzhledem k ekonomickým podmínkám a velkému tlaku rodičovské veřejnosti došlo k navýšení kapacity školy z 95 na 112 dětí; s tím proběhla nejen následná aktualizace strategických dokumentů, ale i změna organizace řízení. Tento stav však nevydržel dlouho kvůli novému financování a stanovení Phmaxu.
Hlavní záměry všech učitelek směřovaly k individualitě dítěte, konkrétně k poznávání dětské osobnosti, svého „já“, aby se zajímaly o dění kolem sebe a zároveň si začaly uvědomovat své hodnoty – silné a slabé stránky (příloha č. 5).
Ředitelka školy zapojila postupně učitelky i provozní zaměstnance do organizace řízení školy, a tak vzniklo užší vedení školy se dvěma zástupci ředitelky a jednou vedoucí provozní jednotky, spolu s metodickými sekcemi – výtvarnou, hudební, jazykovou, logopedickou a sekcí pro tělovýchovu a sport.
Zaměstnanci byli v přípravných fázích zapojeni do nastavování jednotlivých pravidel, podmínek i obsahu vlastního hodnocení tak, aby se cítili platnými účastníky s perspektivně potencionálním přínosem pro další práci na strategickém plánování s následným ověřováním dokumentů v běžné praxi mateřské školy (příloha č. 1, str. 56).