Interpretace geografických zdrojů informací na příkladu problematiky kácení tropických deštných lesů

Anotace:
Cílem předložené hodnoticí aktivity z pohledu klíčových kompetencí je ověřit, zda žáci účelně využívají komunikační prostředky, se kterými se běžně setkávají jak ve výuce zeměpisu (geografie), tak i ve výuce mnohých dalších vyučovacích předmětů. Konkrétně z obsahu kompetence komunikační a jejího aspektu účelné využívání komunikačních prostředků a technologií je ověřována dovednost práce s textem, obrázky, mapami a grafy a rozlišení jejich informační hodnoty. Úroveň dovednosti práce s nimi je ověřována na aktuální problematice kácení tropických deštných lesů. Součástí hodnoticí aktivity je pracovní list pro žáky na práci s uvedenými zdroji informací i jeho vzorové řešení společně s obodováním jednotlivých úloh a závěrečné zhodnocení dosažené úrovně dovednosti využívání informací z různých zdrojů. Předkládaná hodnoticí aktivita částečně navazuje na hodnoticí aktivitu Interpretace leteckých a družicových snímků.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Zeměpis)

Věk – cílová skupina

8.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace