Pro zajištění souladu má škola vytvořenu baterii nástrojů, systémově provázanou a mnohdy podporovanou on-line prostředím, což umožňuje efektivně a co možná nejobjektivněji získávat informace o výsledcích vzdělávání. Více či méně tradiční metody (ústní zkoušení, prověrky, portfolia apod.) škola systematicky doplňuje o písemné testování (čtvrtletní) a externí zpětnou vazbu. Veškeré písemné testování je koncipováno tak, že žáci musí dosahovat alespoň 67 % očekávaného výstupu. Čtvrtletně jsou zadávány jednotné srovnávací testy v klíčových znalostních předmětech, což umožňuje ve vnitřním on-line systému školní agendy určit nejen aktuální míru dosažení původního cíle, komparaci výsledků v aktuálním školním roce napříč třídami, ale i srovnat výsledky s těmi, kterých žáci dosáhli v předchozích letech. Navíc jsou písemné čtvrtletní práce zakládány do portfolia každého jednotlivého žáka, jež je vedeno systematicky od 1. až do 9. ročníku a zachycuje pokrok a vývoj každého žáka po celou dobu základního vzdělávání. Učitelé (vedeni ředitelem školy – příloha č. 6c) bezprostředně po vyhodnocení čtvrtletních prací (příloha č. 6a, 6b) stanovují a přijímají návrhy na opatření promítající se do výuky anebo do práce s konkrétním žákem – viz příloha č. 9. Zjištěné skutečnosti učitelé projednávají v metodických orgánech napříč 1. i 2. stupněm (procesuální řízení), vedení školy pak usměrňuje a kontroluje závěry metodických orgánů. Účinnost opatření je sledována vedením školy a vedoucími komisí při hospitacích i při vzájemných hospitacích a vše je podpořeno na pravidelných jednáních pedagogické rady.
Ve školních soutěžích jsou specifickým způsobem získávány informace o naplňování cílů vzdělávání v celé jejich šíři. Do školního kola kterékoli soutěže (jazyky, matematika, ...) se mohou přihlásit všichni žáci 1. a 2. stupně bez ohledu na svůj prospěch, včetně těch, kteří nepovažují své výsledky za odpovídající jejich možnostem. Je zajímavé, že většinu soutěžících tvoří právě skupina žáků s „průměrným“ prospěchem a ačkoli to nelze doložit fakticky, často je absolvování soutěže pro žáky spouštěcím motorem k dalšímu vlastnímu rozvoji. Během přípravy i při soutěži, například v jazycích, žáci komplexně prokazují rozvoj řečových dovedností, mluvení, schopnost vyjadřovat se, ptát se a rozumět otázkám a mluvit přirozeně a spontánně v rozsahu osvojené úrovně a témat (viz příloha č. 7).
Pravidelně (min. 2x ročně) jsou realizovány tzv. oborové dny pro žáky obou stupňů zaměřené primárně na rozvoj kompetencí a učení všech žáků v souladu s ŠVP (příloha č. 8). Sestávají se z workshopů (dílen zaměřujících se na dané téma) a divadelního představení, které je vyvrcholením celého dne. Z těchto oborových dnů se pořizují záznamy, které jsou vyhodnocovány v metodických orgánech. Učitelé pak společně z výsledků navrhují a přijímají opatření pro pedagogickou práci v dalším období. V případě oborového dne anglického jazyka je potřeba zmínit Final English Parade: na závěrečném představení vystupují všechny školní kluby s pásmem písniček, divadelního představení (které bylo secvičeno během oborového dne) v anglickém jazyce před rodičovským publikem. Auditoriu je tak prokazováno komplexní dosahování vzdělávacích cílů, neboť žáci si sami navrhují scénář této show a jsou ochotni jej pak i předvést. Během přípravy anglického oborového dne si zájemci z řad žáků mimo jiné utvoří i „novinářský klub“, ve kterém se scházejí, diskutují, navzájem si poskytují rady a tipy, jak psát a čtenáře zaujmout, přinášejí své novinářské příspěvky a provádějí následnou korekturu.
V každé vyučovací hodině pak učitelé poskytují permanentní zpětnou vazbu tak, aby žáci sami znali míru, do které se blíží požadovaným cílům. Významnou roli v pedagogické práci školy má i sebehodnocení žáků: je podporováno průběžně v hodinách, po jednotlivých měsících výuky. Pro podporu žákovy samostatnosti a při práci s chybou jsou například ve výuce českého jazyka od 3. třídy využívány tzv. pravopisné kuchařky, tedy materiál, který si tvoří každý žák sám jako souhrn pravopisných jevů, omylů a zajímavostí z češtiny a který může mít v hodinách stále při ruce. Specifikem školy jsou společné třídní schůzky učitele, rodiče a žáka nazývané jako tzv. bezpečná trojice. Ta se odehrává minimálně jednou ročně, nad rámec „klasických“ třídních schůzek. Děti zde mají možnost prezentovat a reflektovat svou práci, přičemž se mohou opřít o dokumentační portfolio. Rodič se tak dozvídá více informací o rozvoji kompetencí svého dítěte, nikoli pouze o jeho známkách. Společně s žákem je pak stanovena dohoda o principech budoucí práce. I tímto způsobem dochází k pravidelnému poskytování zpětné vazby k míře zvládnutí učiva a výstupů daných ŠVP nejen žákům, ale i jejich zákonným zástupcům. Toto podpůrné opatření přispívá k tomu, že ve škole nejsou žáci, kteří by nezvládli minimální úroveň.