Škola je jedinou institucí pro aglomeraci Uherské Hradiště, Kunovice, Staré Město čítající cca 40.000 obyvatel a její blízké okolí, která se specializuje na vzdělávání dětí a žáků s mentálním, těžkým a kombinovaným postižením a s poruchami autistického spektra. Za žáky, jejichž zdravotní stav je natolik vážný, že nemohou být fyzicky přítomni školní výuce, pak pravidelně dojíždí pedagog školy a výuku realizuje v jejich domácím prostředí alespoň v omezené míře.
Základní vizí školy je vytvářet školu, ve které se dětem líbí a do které rády chodí, kde získávají vědomosti, dovednosti a návyky potřebné pro realitu všedního života, v níž pracují vzdělaní a motivovaní pedagogičtí pracovníci, s jejichž prací jsou rodiče žáků spokojeni a která pomáhá dětem a žákům s handicapem v maximální možné míře se socializovat a zařadit do majoritní společnosti jako její plnohodnotná a nedílná součást. Vytvářet školu, která je svým odborným potenciálem a prostorovým a materiálním vybavením plně vyhovující speciálním potřebám svých žáků a dětí.
Škola vzdělává žáky podle několika vzdělávacích programů. Žáci s lehkým mentálním postižením jsou vzděláváni podle ŠVP zpracovaného dle RVP ZV. Zde jsou využívány zejména minimální doporučené výstupy a realizovány předměty speciálně pedagogické péče. Např. logopedie, rehabilitační tělesná výchova, pro žáky s poruchou autistického spektra škola nabízí předmět Komunikační a sociální dovednosti, který pozitivně rozvíjí jejich osobnost a minimalizuje jeden ze stěžejních projevů handicapu. Podle ŠVP zpracovaného podle RVP ZŠS 1 se vzdělávají žáci se středně těžkým mentálním postižením. Největší počet žáků školy s těžkým a kombinovaným postižením se pak vzdělává podle ŠVP zpracovaného podle RVP ZŠS 2. Zejména pro tyto žáky škola zajišťuje množství speciálních technik a terapií – koncept bazální stimulace, synergická reflexní terapie, bucofaciální a orofaciální stimulace, vertikalizace, polohování, míčkování, zraková stimulace, multisenzorická terapie ve snoezelenu, magnetoterapie, hipoterapie, canisterapie, celostní muzikoterapie, aromaterapie, dramaterapie, rehabilitační plavání či TEACH program.
Škola je zapojena do celé řady projektů, dotačních titulů, aktivně vyhledává sponzory, zapojuje se do života města, má mnoho sociálních partnerů a spolupracuje s partnerskou školou na Slovensku. Při škole pracuje Centrum kolegiální podpory, které zprostředkovává podporu pedagogům v regionu při práci se žáky a dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.