Anotace:
Předložený komplexní kompetenční projekt je zaměřen na zjištění dosažené úrovně klíčové kompetence k učení, konkrétně dovednosti využívání informací z různých zdrojů. Vzhledem k zaměření hodnoticí aktivity na zdroje informací využívané v geografii je prostřednictvím pracovního listu pro jednotlivé žáky ověřováno, jak efektivně žák dokáže pracovat s leteckými a družicovými snímky. A také to, jak je dokáže číst, analyzovat, interpretovat a k jejich interpretaci využívat i další zdroje informací, např. mapy, fotografie apod. Součástí hodnoticí aktivity je dále správné řešení úloh v pracovním listu, jejich bodování a závěrečné zhodnocení dosažené úrovně dovednosti využívání informací z různých zdrojů.
Předložená hodnoticí aktivita nadto umožňuje jak hodnocení aktuální dosažené úrovně klíčové kompetence k učení, respektive jejího aspektu využívání informací z různých zdrojů (viz obsahová dimenze hodnoticí aktivity), tak i dlouhodobé sledování vývoje KK k učení díky své mezipředmětové povaze a díky návaznému, obecněji postavenému – hodnoticí aktivita Interpretace geografických zdrojů informací (na příkladu problematiky kácení tropických deštných lesů).
Předmět
Člověk a příroda
(Zeměpis)
Věk – cílová skupina
2. stupeň ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
Časová dotace
(rozsah výuky)
40 minut
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace