Příkladem inspirativní praxe, který je spojen s kritériem hodnocení 2.1 (Vedení střediska aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci střediska a přijímá účinná opatření), je systematický přístup vedení Domu dětí a mládeže (dále jen DDM) k jeho řízení, který se odráží ve všech složkách řídícího procesu, tj. plánování, organizování, rozhodování, vedení lidí, kontrole, komunikaci a zpětné vazbě i vyhodnocování. Významným nástrojem pro efektivní řízení je pro vedení domu dětí a mládeže soubor dokumentů (které jsou i obsahem příloh). Na tvorbě a aktualizaci tohoto souboru se pracovníci střediska podílejí například svými náměty a připomínkami. To zajišťuje, že se pracovníci DDM mohou soustředit na práci s dětmi a využívat dohodnuté a v dokumentech popsané postupy a pravidla. Jedním z cílů vedení domu dětí a mládeže při tvorbě dokumentů byla jejich účelnost, přehlednost, srozumitelnost, stručnost a respektování relevantních právních předpisů.