Jedním ze stěžejních cílů školy je vytvořit perspektivní místo pro zaměstnance, kde budou rádi pracovat a aktivně se podílet na svém profesním růstu. Jedním z kroků na cestě k tomuto cíli bylo vytvoření moderního zázemí pro pedagogy (příloha č. 15), kde se dobře cítí, využívají ho jako soukromé útočiště pro klidnou přípravu, sdílení a kde mají k dispozici vše potřebné (informační technologie, kopírky, laminovačky, pedagogickou literaturu, pomůcky atd.). Na větších pracovištích (početně 12) byly vybudovány samostatné sborovny, na jednotřídních a typově menších školách (početně 5) byly tomuto účelu uzpůsobeny kanceláře zástupkyň a šatny.
Postupnými úpravami škola dospěla do fáze, kdy může konstatovat, že vytvořený systém podpory vnitřní motivace pedagogů poskytovat kvalitní odbornou práci dosáhl pomyslného vrcholu. Nejen samotná kontrola, ale především pozitivní hodnocení, pomoc a podpora ze strany vedení pomáhá učitelkám kvalitně pracovat.
Základem systému zjišťování potřebného v této oblasti je na prvním místě stanovení potřeb školy. Ty jsou analyzovány pomocí vyhodnocení kontrolní činnosti a hospitační činnosti (příloha č. 16), dotazníkového šetření na zjišťování potřeb pedagogů, portfolií pedagogů, zapojení pedagogů do grantových projektů, plánů dalšího vzdělávání, plánů personálního rozvoje, plánů uvádění začínajících učitelů, nabídek vzdělávacích agentur atd. Dále je na samotném učiteli, jaké priority spatřuje ve zdokonalení své činnosti, jež zaznamenává ve svém sebehodnocení. Po dohodě s vedením školy určuje vlastní priority dalšího vzdělávání a následně vyhodnocuje přínosnost pro praxi.
Pro rozvoj odborných kompetencí učitelů slouží prvořadně bohatě zásobená pedagogická knihovna, umístěná ve vzdělávacím centru školy (příloha č. 17).
Její založení a udržitelnost byla prvotním záměrem začínajícího vzdělávacího projektu, což korespondovalo s jeho cílovou aktivitou. Byla stanovena kritéria obsahového výběru v jednotlivých etapách v návaznosti na jednotlivé aktivity vzdělávání pedagogů. První etapa se týkala oblasti jazykového, environmentálního vzdělávání a vzdělávání v informačních technologiích, moderních výukových metodách. Druhá etapa se zaměřovala na vzdělávání v oblasti logopedické prevence, čtenářskou pregramotnost, osobnostně-sociální rozvoj, sociálně-emoční rozvoj a problémové děti. Ve třetí etapě, která stále ještě probíhá, se obsahová vybavenost soustředí na oblast polytechnické výchovy, individualizaci ve vzdělávání, vzdělávání dětí s potřebou podpůrných opatření, vzdělávání cizinců a školský management.
Návodně pro ostatní může posloužit funkční systém obnovy, výpůjček a vyhodnocování přínosnosti. Evidence knih a systému výpůjček je v kompetenci ekonomického centra. Dvakrát ročně je prováděna aktualizace seznamu knih. Informovanost učitelů je zajištěna rozesíláním jeho aktuální verze na všechna pracoviště, nově jsou informováni o možnostech výpůjček i rodiče. Ve stejné četnosti jsou zpracovávány návrhy či podněty na zakoupení zajímavých vzdělávacích titulů z jednotlivých pracovišť. Vždy je zde patrná provázanost s koncepčními záměry, školními vzdělávacími programy, dalším vzděláváním (zejména v rámci projektu) a potřebami pedagogů (sebehodnocení, hospitační činnost). Potřebná podpora učitelů ve vybavenosti odbornou literaturou byla v posledních letech vykazována v oblasti pedagogické diagnostiky, metodických postupech, individualizace vzdělávání, komunikace s rodiči atd. Obsahovou analýzou knihovny bylo zjištěno, že škola se snažila na požadavky průběžně reagovat a většinou na základě doporučení odborných lektorů pořídila podpůrnou odbornou literaturu včetně metodik.
Nejvíce zápůjček knih bylo evidováno z oblasti vzdělávání dětí hyperaktivních, agresivních, neklidných, metodik jednotlivých gramotností, pedagogiky, psychologie, pedagogické diagnostiky, školní zralosti a logopedické prevence, což koresponduje s realizací projektu dalšího vzdělávání.
Naopak nejméně zápůjček bylo z oblasti jazykového vzdělávání (anglický jazyk). Zjištěna byla menší četnost odborné literatury ke vzdělávání dětí od dvou do tří let. S tímto stavem je škola obeznámena a již přijala opatření ke zlepšení situace (dokoupení chybějících titulů, zajištění vzdělávacích seminářů).
Nedílnou součástí pedagogické knihovny jsou metodické příručky, které zpracovala škola jako výstup jednotlivých projektů, např. Moderní výukové metody v mateřské škole, Angličtina v mateřské škole, ICT v praxi předškolního pedagoga, Krabička ekoher. K dispozici širší pedagogické i rodičovské veřejnosti jsou i v elektronické podobě na webových stránkách školy. Všechny třídy školy jsou jimi povinně vybaveny a aktuálně je obdrží každý začínající učitel. Nejvíce se z nich osvědčila příručka Krabička ekoher, která je inspirací a návodem, jak projektovat environmentální výchovu do praxe mateřské školy.